Don Felder po přestavbě

Vašek Ravlyk, 9.5.2022 přečteno: 115x

Po jarní přestavbě vám představujeme nový vzhled našeho penziónu. Aparmány číslo 1 a 5 dostaly nové terasy, mramorové obklady a DF se po letech vizuálně docela změnil.Popravdě řečeno chorvatům se nový vzhled moc zamlouvá a hodnotí přestavbu v superlativech. Tak doufáme, že se i vám bude líbit.Další drobné změny na vás čekají uvnitř a my se na vás všechny budeme moc těšit.Galérii s novým vizuálem dáme na web, takže se budete moci podívat, co všechno je jinak a snad lépe. Zprávu z květnové cesty s posledními novinkami z cesty, cenami pohonných hmot a dalším zajímavostmi dáme na web do týdne. Vasa

Velikonoce na Brači

Vašek Ravlyk, 14.4.2022 přečteno: 113x

Krásný pozdrav všem z velikonočního Brače, počasí je na jedničku, moře, jako křišťál, přestavba penzionu pokračuje dle časového plánu a všechno se rychle blíží do finále. Zbývá už jenom instalace skleněných zábradlí a nábytku do apartmánu číslo 5, mramor je položený, stěny obložené, dodělávají se světla ale už to vypadá k světu. Joška se Zorankou v Kartolině připravují nová menu a budují další sezení nad vodou " ala Maledivy ".Nafta stojí 12,50 a cesta až na Čechy zcela bez problémů.Fotkou z přípravy večeře vás zdravíme od moře :-)) V

Elektromobilem do Chorvatska část II. - Rakousko

Šimon Ravlyk, 11.4.2022 přečteno: 48x

Vítejte v Rakousku, smska pípne a po Mikulovské zastávce vjíždíme do Rakouska. Než se dostaneme k samotné cestě, je nutné říci jednu věc, kterou si u provozu elektromobilu musí všichni uvědomit. A to věc, že dálniční cestování a rychlosti jsou pro EVčka tou nejhorší formou jejich provozu. Efektivita i pružnost klesá a spotřeba roste. U našich aut je spotřeba na dálnici při rychlostech v Čechách a letních měsících (140+ km/h, 25+ stupňů) někde kolem 25kW/100km.
V Rakousku se ovšem jezdí pomaleji. Nekompromisní policisté, radary a nízko emisní zóny (80-110km/h) zpomalují cestu znatelně. Tím ovšem snižují i naši spotřebu. Nicméně, pro účely tohoto článku budeme vycházet z uvedené spotřeby 25kW/100km, která je lehce nadhodnocená. Při této spotřebě nám těch 90+% nabití baterie se kterou jsme vyjeli z Mikulova bude stačit na cca 320km.
Rakouskem jedeme přes Vídeň, Graz a pak už hurá Slovinský Maribor. Na dálnici chceme nabíjet co nejrychleji, aby rozdíl mezi starým dobrým „spalovákem“ a elektrikou byl co nejmenší. Naštěstí přímo v Grazu máme IONITY. Z Mikulova do Grázkého IONITY to máme 279km, pro ty odvážnější je tu IONITY v Mariboru vzdálené 335km, takže také relativně zvládnutelné. Na Grázkou nabíječku dojedeme se zbávajícími 13% v baterce. Zase nabíjíme na těch 90% a víc a nečekáme na „stovku“. Při konstantní rychlosti dobíjení 200+kW to je opravdu krátká zastávka, vyčůrat, protáhnout a dát kávu. Za rychlost se ovšem platí. Pokud nevlastníte členskou IONITY kartu vyjde tam kilowatta klidně na 21Kč. Celé nabití, v našem případě těch zbylých 75kW, tu stojí 1575Kč.
Dle mého názoru to stojí za tu rychlost a klid funkčního prostředí, které síť IONITY nabízí. Člověk tu opravdu stráví kolem 25min a může vyrazit dál a to je kvalita, která je na cestách k nezaplacení.
Další zastávka bude velmi krátká a rychlá ve Slovinském v Mariboru. Po přejezdu Rakouských hranic se ale nabíjecí infrastruktura změní, a ne úplně k lepšímu.
Více si povíme zase příště.