Nová kanalizace na Puntinacu

Vašek Ravlyk, 26.2.2011 přečteno: 4251x

Nevím, jestli jsme o tom už psali, tak pro jistotu.Chorvati vyškrábli z kasičky 11 milionů kun a pustili se do dolní větve kanalizace, která prochází cestou, která vede přímo před naší kučou.V globálu je to dobře, protože moře bude asi ještě čistší než je teď ale na baráku to teď vypadá, jako ve třetí světový.Před kučou řádí obluda, kterou jsem dal na fotku, řeže skálu, za ní jede bagr, kterej to zahrabává a koušou si cestu 3 metry hluboko směrem k Jadrankamenu.My do doho kutáme v apartmánu jedna, který doufám, že nepoznáte, tak se změní k ještě lepšímu.Uživatelsky příjemnější a logické uspořádání s celkovou, vpravdě generální rekonstrukcí všech sítí, koupelny, kuchyně, no prostě všechno bude jinak.Designové eso tvořilo a výsledek snad bude stát za to.Práce na interiéru budou ukončeny k 15.5., venkovní definitivní zaasfaltování by mělo být ukončeno dle plánu 15.6.2011, tak brusle a hurá do Dalmatina.Všem hezkej víkend Vasa
P.S.na obrázku je obluda, co se prořezává skálou ve chvíli zrovna před penzionem :-) teď je o kus dál, denně řeže cca 3 - 4 metara.

Lanovkou na Biokovo, sen nebo skutečnost ??

Vašek Ravlyk, 19.2.2011 přečteno: 5879x

Už 10 lét slýchám v konobách o záměrech vybudovat lanovku z Makarský na některý z Biokovských vrcholů.Fšechno jsem to bral za pustý chorvatský plácání ale v posledních měsících dostaly diskuze zcela jiný směr.Je připravená změna územního plánu, která to umožný a přihlásili se reální finanční partneři, kteři garantují dostatek pěněz na realizaci projektu. Projekt lanovky na Vošac má hodnotu kolem 15 milionů eur. Zájem o investování a koncesi na 30 let má rakouskej výrobce lanovek Leitman a firma Strabag, která mimo jiný stavěla půlku dálnice ze Zagrebu do splitu. Marně se však zatím čeká na základní dokument Ministerstva ochrany přírody a územního uspořádání, který je hlavním koordinátorem vypracování příslušné dokumentace.
Podle představitelů radnice v Makarský bude mít vybudování lanovky na horu Vošac, která má 1 422 m velkej význam pro další rozvoj zdejšího regionu. Z Vošace je překrásnej vyhled, leží vysoko nad městem a má asi nejlepší předpoklady pro výstavbu lanovky a po stránce ochrany přírody nemá tato lokalita žádný negativní aspekty. Ostatně s tíhle názorem souhlasila i odborná komise Státního ústavu ochrany přírody a správa Chráněné krajinné oblasti Biokovo, jejichž kladný stanoviska jsou pro vypracování podkladů pro územní plán nezbytný. Makarská tak doufá, že vláda schválí příslušný dokument v nejbližších měsících tak, aby se lanovka mohla začít stavět co nejdříve.
Podle projektu má být lanovka dvoukabinová, dlouhá 2 700 m a má mít převýšení 1 200 m. Předpokládá se, že ročně převeze přes 150 tisíc návštěvníků. Stavba lanovky se odhaduje rok a půl ale když budou prachy bude za rok. Město Makarská už proto v loňským roce založilo společnost s názvem "Žičara Biokovo" v překladu Lanovka Biokovo, která bude koordinovat realizaci celýho projektu a bude jeho partnerem.takže jim budeme držet palce a těšit se táto na ty panorámata :-) čauec Vasa

Sesuv u Makarské

Vašek Ravlyk, 14.2.2011 přečteno: 4732x

Na podzim loňského roku došlo na státní silnici 512 z Makarský do Vrgorace k obrovskýmu sesuvu skal a od té doby je silnice zavřena. Stalo se to v nadmořské výšce 420 metrů nad Podgorou, v nejhorším místě, kde je silnice doslova zakouslá do skaly. Drobný sesuvy jsou tu častý, ale za 35 let existence této silnice nikdy nedosáhly takových rozměrů. Na silnici se zřítilo přes 1000 tun skály a bylo jen velké štěstí, že nikdo nebyl zraněn.
Na konci ledna odborníci rozhodli a ministr moře, dopravy a infrastruktury potvrdil, že nejlevnější a nejrychlejší řešení bude postavit 200 metrů dlouhý tunel, který projde skálou u závalu a silnice se tak navždy vyhne tomuto nebezpečnému místu. Náklady se odhadují na 25 milionů kun. Odvoz a dodatečný zajištění místa by stálo mezi 50 miliony kun a navíc by hrozilo další riziko sesuvů.
Zavřená silnice komplikuje cestu mezi vnitrozemím a pobřežím. Řada lidí z oblasti za Biokovem dojíždí do Makarský a dalších přímořských míst za prací.Nyní mají dvě varianty, obě blbý. Mohou zvolit buď dlouhou trasu po dálnici do Šestanovce a odtud na pobřeží, kdy např. z Vrgorce místo 38 km najedou přes 80 km a navíc platí dálnici, nebo objet zavalený úsek přes hory, což obnáší osmikilometrovou jízdu po štěrkový cestě od Saranče do sedla Staza , což je skoro 900 m n.m. na biokovský silnici.
Tak se mějte